Mette Ebbesen er medforfatter af kronikken "Etiske perspektiver på diskussionen om fordeling af ressourcer i det danske sundhedsvæsen"

Ugeskrift for Læger, d. 18. oktober

Manchet

Fordelingen af ressourcer i det danske sundhedsvæsen er ofte til debat. Nu peger Etisk Råd på, at der bør arbejdes på at opnå en mere retfærdig prioritering af ressourcerne. Forfatterne bag kronikken peger vi på en metode til inddragelse af fire vigtige etiske principper i problemstillingen.

Forfattere: Cand.scient. Tara Bladt, ph.d., dr.med. Professor Thomas Vorup-Jensen, e-mail: vorup-jensen@biomed.au.dk Ph.d., ledende overlæge, klinisk lektor Eva Sædder Institut for Biomedicin, Aarhus Universitet Ph.d., ekstern lektor Mette Ebbesen Center for Videnskabsstudier, Aarhus Universitet og Institut for Medier, Erkendelse og Formidling, Københavns Universitet

Link til artiklen